++ bergelap ++

salam..

ape yang bergelap? nape bergelap? gelap masa depan? *mengarut la tu..
ha, meh sini nak citer.. semalam (9.5.11) umah aku kul7.30 pagi black out. awal gler black out, nak tengok malaysia hari ini pun x sempat.. -mcm tengok je-

oke, xpew.. aku pun wat x reti je la.. macam bese g mandi n sarap sikit get ready nak g kdai plak ngan abah..
kat kdai dengan bahagianya aku boleh tengok tv n on9 sesuka hati aku..hahaha

kul5.30 ptg balek dari kdai, ingat kan dah ade letrik, hampeh!! xde jgakk...
pnas tul.. sume pakat duk kat luar umah sambil 'berkirap' ngan kipas.
lmbat btul TNB nie wat keje. ntah ape yang dibaiki sampai lme gini. kalau ye pn bagi la notis bgtau yg korang nak wat keje naek taraf ke ape2 keje je la.. nie x.. haish!!

aku budget malam2 kang dalam kul8 ke 9 ke ade la letrik.. tp,xde jgak!!
xpew.. dengan girang nye aku melayari waktu malam ku dengan berteman kan
lampu ayam..
ha? lampu ayam??? biau btul.. ingat zaman dulu ke? helo.. nie lampu ayam moden kot!! pkai bateri lagi tu xmaen la nak cucuh ngan api ni.. bahaya w0o...

*no pic for lampu ayam..hehe

kul10 malam.... peluh dah mula menjalar2 kat badan dengan kedengaran nyamuk yang sedang bersuka-ria merempit kat telinga aku.. adoi... sabo je la.
dugaan kan..
time2 macam nie la sebenarnye boleh merapatkan hubungan kekeluargaan, mane x nye.. sume pakat duk b'kumpul kat ruang tamu. nak tengok tv xboleh, jd b'sembang je la ape yang patut..
at the same time boleh la jgak merasa kesusahan orang2 yang hidup serba kekurangan.. ala yang macam 'BERSAMAMU' tu.. kan3???

agaknye kul bape la letrik ni nk hidup ek?? hurm.. bosan gak menunggu.
argh! mata pn dah bagi hint suh tdo, so baek aku membuta..
panas.. tp sabo2 sebab kat akhirat lagi panas!!
-nie baru panas dunia jannah.........-

pastu, dengan jayanya aku dapat melena kan diri aku dalam kepanasan.. haha -ngeng!!
bangun pagi.. tarraaaa!!!!!!!! dh terang.. letrik dah ade.. alhamdulillah. ;)






*info, blackout dari kul7.30 pagi (isnin) sampai kul4..30 pagi (selasa) =21 jam..!! hebat.. haha
-jadi kita sebagai manusia haruslah b'syukur dengan ape yg di kurniakn oleh pencipta kita..
jangan asyyik nak merungut je..
;)

No comments: